راهنمای خرید لپ تاپ

  پنجشنبه, 01 اردیبهشت 1401       اخبار و مقالات
راهنمای خرید لپ تاپ

 

بازار لپ تاپ در دهه گذشته بسیار تغییر کرده است.در این مقاله به شما راهنمای خرید لپ تاپ امکان این را میدهد تا بتوانید خرید لپ تاپ از ای جی ام کالا اقدام فرمایید. لپ تاپ ها که دیگر محدود به دنیای تجارت نیستند ، در مدرسه و خانه همه گیر شده اند. می توانید میز کار بزرگ خود را با یک لپ تاپ جایگزین کنید ، از آن برای تماشای فیلم در رختخواب استفاده کنید یا آن را در خانه برای انجام تکالیف قرار دهید.
میزان زیاد انتخاب در هنگام خرید لپ تاپ می تواند به خصوص برای خریداران جدید کمی سرسام آور باشد. مسلماً با کمی تحقیق و دانش ، شما می توانید با اطمینان خرید کنید. برای یادگیری نحوه انتخاب بهترین لپ تاپ برای نیازهای خود به مرحله های بیان شده در زیر مراجعه کنید.

به نکات مهم در هنگام خرید لپ تاپ توجه کنید :

مزایای لپ تاپ را در نظر بگیرید

اگر قبلاً لپ تاپ نداشته اید ، بهتر است مزایای احتمالی داشتن یک لپ تاپ را در نظر بگیرید. در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی ، لپ تاپ ها دارای این مزایای می باشند که هر کجا بروید می توانید یک لپ تاپ با خود ببرید ، حتی در خارج از کشور به شرط داشتن آداپتور برق و شارژ آن!  بسیاری از لپ تاپ ها می توانند کاری را که انتظار داریم بیشتر از کامپیوتر های رومیزی انجام دهند.

اگرچه ممکن است نتوانید جدیدترین بازی ها را در بالاترین تنظیمات خود اجرا کنید ، اما اکثر لپ تاپ های مدرن کاملاً قادر به انجام کارهای مختلف هستند. لپ تاپ ها در فضا صرفه جویی می کنند و به راحتی فضای کاری شما را افزایش می دهند. این عامل باعث می شود که آنها برای آپارتمان های کوچک یا استفاده روی میز اتاق خواب شما عالی باشند.

نکات منفی را در ذهن داشته باشید

گرچه لپ تاپ ها برای کارهایی که نیاز است همیشه رایانه باشد ، بسیار مناسب هستند ، اما چند اشکال قابل توجه وجود دارد. اگرچه این موارد اگر شما واقعا بخواهید نباید شما را بترسانند ، اما خوب است که هنگام خرید در ذهن خود نگه دارید.
اگر فراموش نکنید که در سفر از آنها مراقبت کنید ، لپ تاپ ها به راحتی سرقت می شوند. عمر باتری آنها خیلی طولانی نیست و اگر بخواهید برای مدت طولانی بدون برق کار کنید ، مانند هواپیما یا نشستن در بیرون منزل و در محل اقامت تعطیلات ، ناامیدکننده خواهد بود. اگر قصد سفر زیاد دارید ، عمر باتری برای شما بسیار مهم است.
 از آنجا که لپ تاپ ها به طور معمول مانند دسک تاپ قابل ارتقا نیستند ، می توانند سریعتر منسوخ و قدیمی شوند. این ممکن است به این معنی باشد که در طی چند سال آینده ، دوباره به یک لپ تاپ جدید نیاز داشته باشید.

پلتفرم خود را انتخاب کنید (لینوکس/مک/ویندوز)

دو گزینه اصلی ویندوز و مک ، همراه با لینوکس برای برنامه مورد استفاده هستند. بسیاری از انتخاب ها به اولویت شخصی و آنچه با آن آشنایی دارید بر می گردد ، اما موارد مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
اگر به یک سیستم عامل عادت کرده باشید ادامه کار با یک رابط آشنا آسان تر از فرصت جدید یا تازه است. اما اجازه ندهید اولین سیستم عامل شما درباره هر سیستم عامل بعدی و رایانه ای که می خرید تصمیم بگیرد.

در نظر بگیرید که به چه برنامه هایی نیاز دارید

اگر از محصولات Microsoft Office زیادی استفاده می کنید ، بهترین سازگاری را با رایانه ویندوز پیدا خواهید کرد. این بدان معنا نیست که نمی توانید در سیستم عامل های دیگر استفاده کنید ، فقط چند مرحله دیگر وجود دارد که در هنگام استفاده باید از آنها عبور کنید. برعکس ، اگر شما در حال تولید موسیقی یا ویرایش عکس هستید ، قدرتمندترین برنامه ها را در Mac پیدا خواهید کرد.
ویندوز تاکنون بیشترین بازی های ویدیویی را پشتیبانی می کند ، هر چند پشتیبانی از مک و لینوکس در حال افزایش است.
اگر در زمینه کامپیوتر کم تجربه هستید و به کمک احتیاج دارید ، نوع رایانه ای را بخرید که اعضای خانواده یا دوستان می شناسند و به شما کمک می کنند. در غیر این صورت شما باید به “پشتیبانی فنی” ای جی ام کالا تماس بگیرید.

لپ تاپی با حداقل ۵ ساعت دوام باتری انتخاب کنید.

یکی از نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ باتری آن است. اگر قصد دارید بیشتر وقت خود را در بیرون و خارج از منزل بگذرانید حتی اگر این زمان صرف نشستن روی تخت یا کاناپه در خانه شود  به دنبال لپ تاپی باشید که بیش از ۵ ساعت عمر باتری داشته باشد.
یک نمونه عالی از یک لپ تاپ با دوام و با قیمت مناسب Asus ZenBook UX330UA است که با شارژ ۹ ساعت دوام می آورد. از آنجا که به انرژی زیادی نیاز دارند ، لپ تاپ های مخصوص بازی از این قاعده مستثنی هستند.

کیبورد و تاچ پد آن را بررسی کنید.

برخلاف تصور خیلی‌ها کیبورد و تاچ پد از مهم‌ترین ویژگی های یک لپتاپ خوب به حساب می‌آیند. اگر لپ تاپ شما بهترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های دنیا را نیز داشته باشد اما از قابلیت ارگونومی خوبی بهره‌ مند نباشد اصلا گزینه‌ای ایده‌آل نیست. اگر می‌خواهید مدت زمان زیادی با کامپیوتر کار کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کیبورد دستگاه بازخورد مناسبی را ارائه می‌کند، حرکت عمودی دکمه‌های آن خوب است (فاصله‌ای که دکمه‌ها هنگام فشردن پایین می‌روند که معمولاً بین یک تا دو میلی‌متر است) و همین طور فضای کافی میان دکمه‌ها وجود دارد.

RAM (حافظه دسترسی تصادفی)

کمبود RAM باعث می شود کامپیوتر شما هنگام اجرای چندین برنامه ، استفاده از تعداد زیادی برگه مرورگر وب یا انجام کارهای سخت گیرانه مانند پردازش تصویر ، رایانه شما را کند کند.

حداقل در یک سیستم ویندوز ارزان قیمت حداقل ۴ گیگابایت (گیگابایت) داشته باشید ، اما در حالت ایده آل حداقل ۸ گیگابایت برای بیشتر لپ تاپ های عمومی و ۱۶ گیگابایت یا بیشتر برای مدل های پیشرفته هدف داشته باشید. در زمان خرید از RAM صرف نظر نکنید زیرا احتمالاً بعداً نمی توانید آن را ارتقا / افزایش دهید.

کارت گرافیک

بسیاری از لپ تاپ ها به جای کارت گرافیک مجزا “اختصاصی” ، پردازنده گرافیکی را درون مادربرد “گرافیک آنبرد” تعبیه کرده اند. مدل های سطح بالا ممکن است یک کارت گرافیک اختصاصی داشته باشند که دارای RAM ویدئویی خاص خود باشد.

انتخاب سیستم عامل مناسب

انتخاب سیستم عامل مناسب (OS) اولین و مهمترین مرحله در هنگام خرید یک لپ تاپ جدید است زیرا محیط کار شما را تعیین می کند. بنابراین ، بررسی کنید که سیستم عامل از قبل بارگیری شده نیاز شما برای استفاده نهایی را برآورده می کند.

ویندوز

آخرین نسخه ویندوز ۱۰ است. آسان برای استفاده ، رابط کاربری گرافیکی بصری. یک بستر ایده آل برای استفاده در کار یا تحصیل. اکثر دستگاه ها با ویندوز سازگار هستند.

مک او اس

آخرین نسخه macOS 10.15 "Catalina" است. رابط کاربری ساده شده سهولت انجام چند وظیفه برای کاربران قوی. کمتر در معرض خطر امنیتی است.

لینوکس

سیستم عامل منبع باز امن در برنامه های مخرب. از طیف گسترده ای از زبان های برنامه نویسی برای رمزگذارها پشتیبانی می کند. قابل اطمینان و عملکرد را به خطر نمی اندازد.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ برای افرادی مناسب است که درصدد خرید لپ تاپ هایی از نوع گیمینگ می باشند. ممکن است زمانی که در این زمینه با دوستانتان مشورت کنید به شما بگویند که به جای خرید لپ تاپ های گیمینگ، کنسول بخرید یا از پی سی ها استفاده نمایید، ولی این شما هستید که تصمیم برای خرید این مدل لپ تاپ مخصوص بازی را گرفته اید و به چندین دلیل نیاز به آن دارید.
لپ تاپ های مدل گیمینگ از قوی ترین و گران ترین لپ تاپ های موجود در بازار می باشند و حتی قیمت برخی از آنها معادل یک ماشین است.

مهمترین ابزار برای داشتن یک لپ تاپ گیمینگ داشتن کارت گرافیک بسیار بالا می باشد که تعیین کننده اجرای نوع کیفیت بازی ها، است. پس قدم اول در انتخاب، باید کارت گرافیک باشد. پس دستگاه هایی که کارت گرافیک جداگانه ای ندارند و از پردازنده های گرافیکی یکی با پردازنده cpu استفاده می کند را، انتخاب نکنید.

خصوصیات اصلی لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ

داشتن پردازنده‌های پرقدرت

مجهز بودن به پردازنده‌های قدرتمند گرافیکی

استفاده از حافظه SSD به همراه حافظه حجیم HDD

صفحه نمایش با رزولوشن و نرخ‌ تازه‌ سازی بالا

دارای ضخامت درطراحی به دلیل داشتن سیستم‌های خنک ‌کننده قوی